luni, 20 ianuarie 2020

FORMULE METRO-RITMICE SINCOPA

Formule metro- ritmice, sincopareaÎn scopul îmbogăţirii, diversificării formelor ritmului , în practica muzicală componistică s-au afirmat o serie de procedee de modificare a ritmului. O parte din modalităţile de modificare a unui ritm iniţial se realizează mai concis sau sunt proprii muzicii ce apelează la sistemul divizionar (măsurat). În orice ritm –încadrat sau nu în măsură- legarea unei valori ritmice neaccentuate cu următoarea accentuată (reprezentând sunete de aceeaşi înălţime) este denumită sincopă . Prin acest procedeu se obţine o valoare mai mare, care va primi accent (accentul se deplasează contrar ordinii normale a accentelor din structura ritmică iniţială-de la dreapta la stânga). Prin sincopare şi deci deplasarea accentului,se schimbă ordinea accentuărilor iniţiale şi se afirmă o ordine contrară celei fireşti din structura ritmică iniţială, deci apare un conflict ritmic,iar dacă formula este încadrată în măsură apare un conflict metro- ritmic între accentele metrice fireşti şi cele excepţionale obţinute prin sincopare. Ritmul sincopat Cumularea sau legarea unei valori ritmice neaccentuate(preictus) cu următoarea accentuată (cu ictus) reprezentând sunete de aceeaşi înălţime se numeşte sincopă. Noua valoare obţinută este augmentată prin cumulare şi de asemenea devine accentuată (accentul se deplasează contrar ordinii normale a accentelor din structura ritmică iniţială-de la dreapta la stânga-pe prima valoare ce devine accentuată ritmic). Prin sincopare şi deci deplasarea accentului, se schimbă ordinea accentuărilor iniţiale şi se afirmă o ordine contrară celei fireşti din structura ritmică iniţială, deci apare un conflict ritmic.















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu